Se billederne: Sådan er Coops nyeste supermarkeder
Nysgerrig? Kig ind i Coops nye supermarkeder
23. november åbnede den første butik med navnet Coop. Butikken ligger i Hinnerup, og 1. december får den en søster: En helt ny Coop åbner på Frederiksberg.
De to butikker er de første i en test af et nyt koncept af hverdagsmarkeder med navnet Coop. Her samler Coop det bedste fra sine største forretninger i SuperBrugsen, Kvickly og Irma, i et helt nyt format. Kæden får navnet hverdagsmarked for at signalere, at du kan handle her alle ugens dage. I den nye kæde er der både billige basisvarer og inspiration til weekenden og når der kommer gæster.
Kunder og medarbejdere bliver involveret i udviklingen af den nye kæde. Kunderne kan scanne plakater i butikkerne og give deres mening til kende:
”At lytte til kunderne er en naturlig del af vores DNA gennem vores 157-årige historie som medlemsejet virksomhed. Men med dette projekt tager vi kundeinvolvering til et nyt niveau. For at ramme rigtigt vil vi give os god tid at høre kundernes reaktioner og løbende rette til,” siger koncerndirektør Allan Kristoffersen, Coop.
En bid bedre
Coop-testbutikkerne kommer i et grønt univers med en ambition om at blive ”En bid bedre. Hver dag”. Det er et løfte om at lytte til kundernes tilbagemeldinger og konstant forbedre butikkerne. Kæden kombinerer kvalitetssupermarkedet med discount, og kalder sig selv et Hverdagsmarked.
Det ligger fast, at der vil være omkring 250 af de mest populære Irma-varer, hele Änglamark-serien og et meget stort udvalg af økologi. Kunderne vil opleve et markant anderledes butiksrum, der låner det bedste fra discount og supermarkedet: En ny deli med både det lækre og det sunde. En stor vinafdeling. En kvalitetsbager. Et nemt selvbetjeningsområde. Masser af inspiration til grønne måltider og klimavenlige hverdagsvarer.
Klik i galleriet herunder for en rundtur i butikken i Hinnerup
Slut med at vælge mellem godt og billigt
Og ikke mindst fair pris, der gør det relevant at handle både, når det skal være billigt, og når det skal være ekstra lækkert.
”Det skal være slut med at vælge mellem godt og billigt. Hos os skal man kunne få det hele, og dermed både spare tid og penge. Vores mission er at kæmpe for en nemmere, grønnere og bedre hverdag til priser, hvor alle kan være med,” siger Allan Kristoffersen.
Flere butikker i 2024
Efter de to første Coop-butikker er åbnet, vil man opsamle erfaringerne og derefter tage fat på næste runde åbninger, som sker i første kvartal 2024. Her vil åbne yderligere ca. 10 butikker. Dernæst følger Coop kundernes reaktioner nøje i løbet af hele året, inden man begynder den store udrulning af det, der bliver en kæde med ca. 250 butikker og et samlet salg omkring 25 mia. kr.
”Sammen med vores kunder vil vi skabe en kæde, der løfter barren for dansk dagligvarehandel med butikker, der udstråler ansvarlighed, kvalitet i hverdagen og priser, hvor alle kan være med,” siger Allan Kristoffersen.
Der vil fra starten blive testet en række nye elementer, men der er derudover planlagt en pipeline af andre nye ting, der vil testet af i løbet af 2024, lige som butikkerne bliver rettet til i takt med tilbagemeldinger fra kunderne.