Samvirke 1985: Er burgerbaren landsbyens nye gadekær?

Kan man finde sig selv på en burgerrestaurant, spørger Samvirke i 1985, efter at magasinet har besøgt et af de nye fastfood-paladser

Tidligere mødtes de unge ved landsbyens gadekær. I dag mødes de unge i burgerbarens supereffektive fastfoodmiljø, skriver Samvirke i 1985, ikke så mange år efter at først Burger King og siden McDonald’s var landet på danske adresser. Også dengang var de unge på jagt efter identitet.

»Og her tilbyder de internationale burgerbarer sig med deres amerikaniserede miljøer indirekte med løfter om et liv i tilværelsens overhalingsbane,« lyder det i teksten, der også rummer en hurtig madanmeldelse.

»For store dele af kundekredsen er maden måske ret beset den mindste grund til, at de kommer der.«

 

 

 

»For store dele af kundekredsen er maden måske ret beset den mindste grund til, at de kommer der«
Samvirke

Læs mere om