Hvordan er holdningen til kræsenhed i din restaurant?
Vi har kun en menu. For det mad, vi serverer, er lavet af de bedste råvarer på netop det tidspunkt af året. Vi gør vores bedste og lægger hjerte i maden, derfor synes vi godt, at vi kan tillade os at være nogle hårde børster og sige: sådan er menuen. Selvfølgelig kan en gæst have allergi, og så tager vi hensyn til det, men ellers er vi hårde i filten.
Hvad med børnene?
Mange af børnene, som kommer her i restauranten, er hæmmede af deres forældre. Børn har jo som udgangspunkt uspolerede smagsløg. Men vi oplever, at forældrene dikterer, hvad barnet kan lide og ikke lide. Jeg forventer ikke, at børn skal spise alt nyt, men de skal smage og blive stimuleret. Og ja, måske har barnet smagt det et andet sted, hvor det ikke smagte godt, men her laver vi god mad af gode råvarer.
Hvis ansvar er det?
Det er forældrenes. De skal formidle madglæde og gode oplevelser på restauranten videre til deres børn. Men vi oplever ofte, at der sidder 8 mennesker og nedstirrer barnet, når det kigger på menukortet. Det hæmmer barnet, når det får alt for meget opmærksomhed ved spisebordet.
Er der noget, som du selv ikke kan lide?
Ja - uærlighed i køkkenet. Madlavning må ikke være halvhjertet, det skal være ærligt, og maden skal laves af gode, rene råvarer. For mig er dårlige råvarer ulækre. Det er eksempelvis frugt og grønt, som har ligget længere i kølerummet, end det har vokset. Det kan jeg ikke lide, det er unaturligt.