Får man stadig rabat, hvis man har gråt medlemskort?

Hvorfor får man ikke rabat med et gråt medlemskort? Er det kun de røde medlemskort, der kan give rabat og optjene point?
?

Jeg har handlet i SuperBrugsen på Axeltorv i Taastrup og lagde blandt andet en liter Yoggi yoghurt i indkøbsvognen. For medlemmer var prisen 9 kroner, og for ikke-medlemmer var prisen 16,95 kr. Da jeg har et gråt medlemskort, var det et godt tilbud, og der var ingen oplysning om, at et gråt kort ikke duede. Men da jeg tjekkede kassebonen, var yoghurten slået ind med 16,95 kr. Kasseekspedienten oplyste, at mit grå kort ikke duede, jeg skulle have et rødt kort for at få rabat. Hvad er forklaringen?

Lissi Gaarslev, Taastrup

Svar fra Birgit Schwarz Poulsen

I maj 2010 gik Coop over til en ny medlemsordning. For at være med i CoopPlus og få de økonomiske fordele skulle man acceptere de nye medlemsvilkår og aktivere det nye kort, som vi sendte med posten til alle medlemmer i løbet af 2010. 

Der blev dog indført en overgangsordning, sådan at medlemmer, der ikke accepterede de nye vilkår, kunne fortsætte som medlemmer og fortsat få Samvirke gratis i deres butik.

I dag bliver mange tilbud lavet på baggrund af tidligere køb, og det er en forudsætning for at kunne få medlemstilbud og personlige tilbud, at man har accepteret vilkårene. Medlemmer med gråt kort kan stadig gratis blive tilsluttet fordelsprogrammet. Man skal bare ringe til Medlemsservice på 43 86 20 20 og bede om en indbydelse. Så får man et nyt kort, som man skal aktivere ved kassen i sin butik.

Birgit Schwarz Poulsen er ansvarlig for medlemsrelationer i Coop. Hun arbejder blandt andet med Coop-kortet og medlemskab.

Se, hvad vi ellers skriver om: #coop og #medlemskab